Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Enkele mensen van onze groep eten vegetarisch of hebben bepaalde dieetwensen. Kunnen jullie daarmee uit de voeten?
We hebben een ruime ervaring met het omgaan met eet- en dieetwensen. Of het nou om vegetarische gasten gaat of om een dieet dat om lactosevrij, glutenvrij of pindavrij voedsel vraagt: geeft u ruim tevoren aan wat er nodig is en wij zorgen ervoor. Als u bij ons boekt, ontvangt u ruim van tevoren informatie over hoe één en ander in de praktijk werkt.

Kunnen we elke dag van de week bij jullie terecht?
We varen alle dagen van de week.  De meeste arrangementen zijn van februari t/m november te boeken. Alleen de stamppotboot hoort juist bij de winter: van 15 oktober tot 15 maart. Losse rondvaarten zijn het hele jaar door beschikbaar. Tijdens het najaar en in de winter, kunnen we onze boten geheel overkappen en we nemen zelfs een kachel mee aan boord zodat jullie altijd comfortabel zitten.  Ook zijn onze boten voorzien van binnenverlichting, dat is wel zo gezellig!

Wat doen we bij regen?
We varen met open boten die voorzien kunnen worden van gehele of gedeeltelijke overkapping. Slechts bij zeer slechte weersomstandigheden (zoals bij een weeralarm) kunnen we in overleg besluiten om een vaartocht af te gelasten. In dit geval brengen wij geen annuleringskosten in rekening. In overleg kunnen we dan een nieuwe datum bepalen.

Kunnen jullie bij een losse rondvaart voor (gekoelde) drankjes en een hapje zorgen?
Jazeker, dat kan. Bij het aanvragen van een tocht via het reserveringsformulier kunt u dat aangeven. Wij sturen u altijd van tevoren een vrijblijvende prijsopgave.

Kunnen we zelf drank en hapjes meenemen aan boord?
Wanneer u een losse rondvaart boekt bent u hier vrij in. Ook glazen, borden en bestek verzorgt u dan zelf. Het is niet toegestaan aan boord zelf te koken/bakken met eigen gasbranders en/of barbecues. We verwachten dat u na afloop alles opruimt: hiervoor hebben we een vuilnisemmer aan boord, wij nemen wel de vuilniszak mee van boord.

Let op: Het is niet toegestaan sterke drank aan boord mee te nemen.

Is er muziek aan boord?
Helaas is het niet toegestaan om versterkte muziek aan boord te verzorgen.
Dit conform de regels van de Gemeente Utrecht.

Waar stappen we op en af?
Onze Utrechtse boten liggen aan de Wittevrouwensingel ter hoogte van nummer 95, tegenover parkeergarage Grifthoek.  Daarnaast bieden we andere mogelijke op- en afstapplaatsen. Kijk voor de precieze plek(ken) ook op: Utrechtse opstapplaatsen.

Is er een mogelijkheid om een rolstoel mee te nemen aan boord van jullie boten?
Personen die afhankelijk zijn van een rolstoel, kunnen we in principe met vereende krachten aan boord tillen. De beste op/afstap plek hiervoor is de steiger van de Weerdsluis.  Zie ook het kopje hierboven.  Ook andere op- en afstap plekken is het -altijd in overleg- mogelijk.
Personen die een elektrische rolstoel gebruiken, krijgen we niet aan boord. Deze zijn simpelweg veel te zwaar.
Als u specifieke vragen heeft omtrent een rolstoel bij ons aan boord, geeft u dit dan even aan bij het invullen van ons reserveringsformulier.

Hoeveel is de toeslag voor op- en afstappen op een plek anders dan de ligplaats?
In Utrecht vragen we hiervoor een toeslag, deze vindt u in het overzicht van de tarieven. Bij een op- en/of afstap buiten de singels wordt de daadwerkelijke vaartijd tegen het geldende tarief van de gehuurde boten gerekend. Dit is voor extra aan- en afvaartijd.

Kunnen we nog wijzigingen op onze reservering doorgeven?
Een verzoek voor een kleine wijziging op uw reservering (zoals een andere opstapplaats of een extra persoon) kunt u tot 72 uur van tevoren aan ons voorleggen voor de tochten met catering (all-in vaarten).

Voor een losse rondvaart kan dit tot 24 uur voor aanvang van de tocht. We kijken dan graag voor u wat er op dat moment nog mogelijk is.

Kunnen we de tocht annuleren?
Ja, dat kan kosteloos tot 30 dagen voor de vaardatum. Bij annulering binnen 30 dagen voor de vaartocht bent u 25% van de totale kosten verschuldigd, binnen 14 dagen voor de vaartocht bent u 50% van de totale kosten verschuldigd, binnen 7 dagen 100%. Een (kleine) wijziging in het aantal personen kunt u doorgeven tot 7 dagen voor de tocht, zonder dat u eventuele annuleringskosten betaalt. In de week voor de tocht ontvangt u dan van ons een credit- of extra factuur. Geen annuleringskosten rekenen wij bij zeer slechte weersomstandigheden (zoals bij een weeralarm). In overleg kunnen we dan een nieuwe datum bepalen.

Hoe verloopt de betaling van de tocht?
– Boekt u als particulier? U ontvangt (per e-mail) ongeveer 3 weken van te voren de aanbetalingsfactuur* en in de week voorafgaand aan de tocht de restfactuur*.
– Boekt u als bedrijf? Dan sturen wij na afloop van de tocht een factuur per e-mail (dus een digitale factuur). Wij verzoeken u om ons tijdig te voorzien van de juiste factuurinformatie.
*Er kan soms in het seizoen vertraging zijn in de facturatie.

In elke factuur staat een iDeal link om de betaling zo eenvoudig mogelijk te laten verlopen. Hiervoor werken we samen met SiSow.nl.

Wat is de minimale groepsgrootte voor een vaartocht?
Voor de Tapas-, Barbecue-, Hightea-, Lunch-, Wijn- en Stamppotboot hanteren we een minimum van 8 betalende deelnemers. Kinderen in overleg.

Wat is het maximum aantal personen op 1 boot?
We hebben meerdere boten tot onze beschikking. Onze boten die voor meer dan 12 personen geschikt zijn, zijn door de Scheepvaartinspectie gekeurd en hiervoor hebben we de benodigde exploitatievergunning. In Utrecht hebben we 2 boten voor maximaal 12 personen en 3 boten voor maximaal 30, 42 of zelfs 52 personen. We kunnen natuurlijk ook met meerdere boten tegelijkertijd varen. Daarnaast hanteren we uiteraard wel een bepaald comfortabel maximum wat lager zal zijn dan het maximale aantal. Hierover informeren we u graag.

Waar kunnen we het beste opstappen?
Als u met de auto komt, kunt u eigenlijk altijd het beste opstappen bij ons kantoor aan de Wittevrouwensingel 95 te Utrecht. Parkeergarage Grifthoek is de goedkoopste parkeergarage van de hele stad Utrecht en het echte centrum (De Neude) is circa 15 minuten lopen vanaf die plek.  Als u aankomt op Utrecht CS, kunt u het beste kiezen voor opstapplaats Paardeveld, dat is circa 10 minuten lopen vanaf CS.  In overleg met elkaar kunt u natuurlijk altijd op- of afstappen op de door u gewenste plek in Utrecht.